Malta och Rusia - mis queridas amigas del piso

Det är fantastiskt att ha compañeras de piso! Rumskamrater, alltså! Mina heter Yvette från Malta och Tatiana från Kazachstan. Även kallade Malta och Rusia. 

Yvette är historieläraren med teaterambitioner som hade lust att ge sig ut på äventyr och hamnade i Sevilla. Här jobbar hon som lärare i engelska och drama, och dansar flamenco på kvällarna.

Tatiana är tjejen som fick stipendium för att lära sig klassisk indisk dans och har studerat i Chennai (Madras) i fem år!! Nu tar hon sig an flamencon och går på Matilde Corals skola för spansk dans, där man också tränar escuela bolera, clasico español och alla spanska folkdanser. Hon är mycket disciplinerad och tränar balett och ljudar indiska rytmer i vardagsrummet om dagarna.

Både Malta och Kazachstan har varit blinda fläckar för mig tills nu. Bara idag har jag fått reda på:
- att på Malta så bor det 400 000 människor, fast det finns helt oproportionerligt många radiostationer, att deras språk liknar arabiska men skrivs med västerländska bokstäver samt att öns traditionella sångform utförs av oftas fyra sångare som i par tillsammans improviserar fram musiken över en given rytm. 
- att Kazachstan till ytan är större än Indien, att det är där före detta Sovjets stora rymdstation fanns och finns fortfarande. Och nej, jag har inte pratat med Tatiana om Borat. Än...

Ikväll regnar det för första gången i Sevilla och vi har hyrt två filmer, Ice Age 2 och Alexander den Store. Myspys!! Nu kallar de på Suecia, mitt senaste smeknamn!

Ivet y Taña

Ivet y Taña (Yvette and Tanja), även kallade Malta y Rusia


Kommentarer
Postat av: jenny martinez

Hej Asa!
Jenny Martinez har!! I Madrid som du nog vet! Du, vad har du for spanskt mobil nummer?? Jag maste komma till Sevilla och halsa pa! Betanzos later kul! Nar borjar han en ny koreografi??
Mitt num e: 638 230 400

Hor av dig!
Jenita la Lentita


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback