Min nya relation till tvättmaskinen...

Jag har fått en ny vän - tvättmaskinen! Aldrig har jag umgåtts så mycket med den som nu. Det har främst två orsaker:

1) Min kropp beter sig annorlunda under dansklasser här i Spanien. 
Jag blir sjöblöt efter 2 timmar, vilket i princip aldrig inträffat hemma på klasser i Sverige. Vad det beror på vågar jag inte svära på. Men jag kan gissa på några olika alternativ: 
- hur klasserna är upplägda (många fler repetitioner, fler genomdansningar)
- hur salarna är ventilerade
- antalet elever i samma sal (vi är ofta 25 - 30 ihopträngda i samma sal)
Man kan ju också undra om jag anstränger mig mer här. Hur som helst är det enbart positivt, jag älskar att dansa så svetten rinner. Resultatet blir i alla fall att efter dagens första danspass måste träningskläderna kasseras och nästa ombyte tas fram... Det blir två set träningskläder dagligen!

2) Lagen om förbud mot rökning efterlevs måttligt i Sevilla
Jag hade glömt vilken inverkan röken har på kläderna (och på mina stackars ögon!) efter en vanlig kvällsrunda på barerna i kvarteret. Tack vem det nu var som förde in den regeln i Sverige!!! Hursomhelst, vardagskläderna stinker rök så fort man kikar in på vissa barer och måste in i tvättmaskinen för att bli kvitt doften...

Totalt blir det för det mesta tre uppsättningar kläder som måste tvättas nästan VARJE DAG!!! Jag börjar ana vad det innebär att vara småbarnsförälder... Och jag vågar inte ens tänka på miljöaspekten!

Kommentarer
Postat av: Tone Gellein

kJære Åsa, så flott å se og lese om din nye dansehverdag! Og veldig trist å lese om Rogelio de Badajoz.
Lykke til med Sødra og nyflamencofestivalen! Sevilla er en herlig by, un beso por mi parte. Jeg gikk over Puente de Triana hver dag i 6 måneder for 15 år sin på vei til Manolo Marin sin skole. Nyt nyt nyt.
Stor klem fra Tone

2006-11-25 @ 23:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback