Mina klasser - December

Nu har jag äntligen bestämt hur mina sista veckor ska se ut innan jag åker hem över jul.

Jag går fortfarande kvar för Manuel Betanzos på hans guajiraklass. Den börjar med ett fotarbete por tanguillos och går sedan över i guajira. Det är en bra klass om än med mycket folk. Jag fortsatte inte farrucaklassen, kände att det inte är riktigt min stil. Plus att jag inte kan hålla så många koreografier i huvudet samtidigt och på Manuels klasser är man så utsatt. En och en hela tiden.
 
Istället haffade jag Chloé som jag berättade så entusiastiskt om, och hon har startat klass för mig och för en tjej till. Rena lyxen, en och en halv timma med ordentlig uppvärmning, kroppsövningar, vueltas (snurrar), fotteknik och lite koreografi. Hon är fantastisk som lärare. Har total kroppsmedvetenhet, koll på tyngd och varje led i kroppen. Vi gör tangos med mycket attityd.

Sen ska jag ta klasser i pilates. Tog en idag och det gör mig så gott! Tror att det är viktigt för mig att lägga en hel del energi på denna sorts arbete och inte bara ägna all min lediga tid till koregrafiklasser.

Och ibland måste man ta det lugnt... Just nu sitter jag och lyssnar på julkörlåtar som min kära kollega Carina har skickat mig! Det är märkligt hur snabbt man förvandlas till en nationalromantiker när man vistas i fjärran land! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback