Lyxproblem: Vilka dansklasser ska jag välja?

Sevilla är flamencodansens Mecka! Det finns mängder av dansklasser att välja mellan, nyöppnade skolor, artister som ger kortkurser, teknikklasser, kurser i bata (kjol med släp) med mera. Det enda hindren är tiden, platsen, pengarna och orken.

Tiden eftersom alla klasser krockar med varandra.
Platsen eftersom man kan få springa över halva Sevilla. 
Klasserna är inte så dyra om man tittar på vad man får för pengarna men tar man flera är man vips uppe i en summa på 4000 per månad och det blir en hel del.  
Orken för det kostar på att ha så många parallella koreografier i huvudet samtidigt.

Vad ska man välja? Hur många klasser orkar man ta? Hur får man ut det bästa av sin tid här?

Innan jag kom hit var jag fast besluten att börja lugnt, en eller max två klasser. Det var ju trots allt väldigt länge sedan jag tränade regelnbundet. Sedan började jag prova olika klasser och alla var så bra på sitt sätt. Och att välja bort har aldrig varit min starka sida... Så nu har jag fem klasser om dagen! Vet inte hur det gick till...
 
Som ni förstår så fyller jag mina dagar väl... Saknas bara egen tid i studio för att få ordning på alla koreografier - det kan bli lite väl snurrigt ibland att komma ihåg alla koreografier.

Kommentarer
Postat av: Tove Djupsjöbacka

Hej Åsa!
Kul att läsa om dina färder. Och vad fina bilder dessutom! Och inte för inte är man lite avundsjuk på ditt lyxproblem :) Här i Helsingfors är det inte överutbud på klasser precis, men åtminstone har vi fullt upp med förberedelserna för nästa års flamencofestival.
Kanske vi ses i Sevilla nåt tag, bara jag får iväg mig dit!
Kram från Tove

2006-11-23 @ 19:03:17
Postat av: Åsa

Hej, Tove!

Lycka till med festivalen - mina lärare är ju Andrés Peña och Pilar Ogalla och de är ju era gästartister. Bra val!
Kram,
Åsa

2006-12-02 @ 15:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback