Ny mánad = beslutsángest!

Nu börjar dansterminen i Sevilla - det vill säga imorgon. Dä kommer alla flamoncos springa runt och prova klasser äver hela stan, och vi kommer att haffa varandra pá vägen, mitt i spránget, och diskutera vem som kommer att gora vad pa sina klasser, vilka kombinationer som ar möjliga och hur vart dagsschema kommer att se ut.

Valen stár framfor allt mellan:

Pilar Ortega
- en klar favorit som jag tog flera klasser for i juni/juli. Hon ar underbart kul som lärare och har en skön kaxig stil! Jag skrattar mig igenom hennes klasser! Bara sättet hon räknar pá: Siete Ocho en el Corte Inglès (i stället för Siete Ocho Nueve Diez). För er som inte riktigt hängde med där sá är Corte Ingles ungefär Áhléns, och det rimmar pá 10). Eh, vi gár vidare...

116077-107image113

Pilar Ortega in action pá Casa Carmen

Manuel Betanzos - jag tog klasser for honom i november och da var han inte i sitt esse. Men han ar ju en av de mest populara lararna i Sevilla och jag skulle vilja prova pa att ta klasser for honom i början av en koreografi.

Juan de los Reyes - basta teknikläraren ever. Hárt och lángsamt är hans melodi (ähum...)! Det funkar, men ojojoj vad slut man ar efter hans klass. Jag brukade ibland komma for sent med flit för att kunna orka med de andra klasserna senare pa dagen... Kuriosa: han är en av de väldigt fá lärare i Sevilla som alltid - jo, ALLTID - börjar och slutar sina lektioner exakt i tid. Och han är gitano! Tji fick alla fördomsfulla!

Isabel Bayon och Angel Atienza - Dessa tva har en skola tillsammans som har ett markligt varannandagssystem.
Jag har provat att dansa en klass for Angel och jag var mkt nojd - han rättade tre saker pa mig under den lilla korta timman! Han har verkligen öga för att korrigera och det gillar jag! Isabel tog jag en sommarkurs för förra veckan och även hon har verkligen sinne för detaljer, samt är har en snygg, väldigt kvinnlig stil som jag har lust att utforska just nu.

Sen är jag sugen pá att prova pá Alicia Marquez ocksá. Vem ska det bli? Spännande fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!
Kul lasning! Jag har precis kommit till sevilla o kanner mig saaa lost bland alla tyska sprakstudenter... Har du nat tips pa hur man hittar boende med spanjorer? Andra tips? Flamenco for nyborjare?
Ha de! Anna

2007-09-05 @ 14:28:58
Postat av: Ása

Hej, Anna!
Och välkommen till Sevilla! För att bo med spanjorer är bästa sättet att kolla internet. Dagligen annonseras lägenheter ut och sen fár man ringa och komma och titta under dagen. Det gäller att ringa i tid, ust nu är det massor av Erasmusstudenter pá jakt efter ngnstans att bo och det är en väldig ruljans. Priserna ligger pá 150 - 280 euros för ett rum i en delad lägenhet. Kostar det mer än sá ska det vara en finfin lägenhet för att vara värt det.
Mina favoritomráden är Alameda, Macarena, Santa Cruz. Triana är ocksá mysigt men lite avsides pá andra sidan floden.
Kolla följande sidor:
www.habitamos.com
www.sevilla.campusanuncios.com
www.pisocompartido.com
www.mundoanuncio.com
eller googla helt enkelt pá exempelvis "compartir piso", "habitacion" och sá "sevilla" förstás!!
Lyckat till!
Flamenco för totala nybörjare är inte lätt att hitta, ofta är skolornas Nivel basico allt annat än basico. Mitt tips är Kati som ger lektioner i sin egen studio i Macarena, e-maila henne pá [email protected]
Aterkom gärna med frágor!
:)
/Ása

Postat av: Ása

Oooops, adressen till Kati är [email protected] och inget annat!
:)

2007-09-06 @ 04:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback