Jerezmingel

Är hemma i Sevilla några dagar för att ta igen mig, det kostar på att parta på flamencovis. Och nu, för den otålige ;), kommer här lite vimmelbilder från Jerez!

116077-118

Innan föreställningen värmer Las Abandonás (jag, Kati och Anu) upp med några glas Oloroso såklart!

116077-117

Viri, Carola och Lorena, tre tjusiga sydamerikanskor posar utanför Teatro Villamarta!

116077-122

Sverigekändisar: La Peliroja (Anu),

116077-123

... La Pelilarga (Eva) och La Peliverde (Cristel) - jo hon har faktiskt en grön hårslinga!
Paus mellan kvällens stora föreställning på Villamarta och den mer intima Sala Compañía - ännu ett glas Oloroso!

116077-119

När man har uppträtt på Stora Scenen på Teatro Villamarta kan man behöva proteiner... Tänkte allas vår Angel Rojas och fick in den största biff jag någonsin sett!

116077-120

Sista hållplatsen är alltid El Colmao, Joaquin Grilos bar där världens bästa juergas brukar infinna sig fram på småtimmarna. Här varvar mina grannar Chloé och Marco (längst till höger) ner efter att ha presterat en fantastisk föreställning på Sala Compañía. Till vänster Antonion och bailaoran Carmen Mesa.

116077-121

Snart är baren full och handklapparna börjar smattra i buleriastakt! I mitten ses kvällens huvudperson El Capullo de Jerez, som bjuder på en sjövild juerga fram till morgontimmarna. Min kamera trasslade hela kvällen, men lyckades ändå spela in några guldögonblick då Capullo, flankerad av några riktiga Jerezrävar, låter inspirationen flöda under apelsinträden utanför baren. Tyvärr kan min blogg inte lägga upp videos än, så den karamellen får jag bjuda på vid senare tillfälle!

116077-124

Och vad gör man på dagen efter? Lapar sol (som Adi från Israel)...

image125

...läser recensionerna från gårdagens föreställningar (Ricardo från Chile)...

image126

...diskutera gårdagens föreställningar... (Katerina från Grekland/Tyskland/Canada)...

image127

... och ta sig en tupplur efter nattens eskapader!


Kommentarer
Postat av: Adela

Guuuud! Vad avundsjuk jag blir! Jag är en av de få dårarna (i Sverige)som älskar flamenco.
Un abraso/Adela

2008-03-02 @ 18:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback